Vrijwilligers vormen al ruim 30 jaar het solide fundament van onze vereniging. Elk jaar zetten ongeveer honderdveertig leden zich actief in. Zij zijn vooral bezig met het verleden, dat past nu eenmaal bij onze vereniging, maar het bestuur kijkt ook vooruit. Wij willen de groep vrijwilligers nog verder uitbreiden. Zo kunnen wij het werk (vooral voor de instandhouding en openstelling van De Duinhuisjes) verdelen over meer schouders en daarmee veiligstellen in de toekomst.

Sinds 2012 hebben de vrijwilligers van de Historische Vereniging Westelijk Voorne hun eigen nieuwskrant: "De Dûnmier".
Het secretariaat houdt nauwgezet de agenda’s, nieuwsfeiten en andere wetenswaardigheden voor de vrijwilligers bij en brengt op bijna maandelijkse basis verslag uit. Elke maand opnieuw kijken de vrijwilligers er verwachtingsvol naar uit.

Hieronder kunt u een aantal  exemplaren inzien van 'De Dûnmier'.

Jaar Januari Februari Maart April Mei Juni Juli Augustus September Oktober November December
2020  D  D    D  D
2019  D  D  -  D  D  D  D  D  -  D  D  D
2018  -  D  -  D  D  D  -  D  D  D   D  -  D

De Historische Vereniging Westelijk Voorne is voortdurend op zoek naar enthousiaste mensen!

Heeft u belangstelling of kent u in uw eigen omgeving mensen die zich enkele uren per maand zouden willen inzetten voor het Openluchtmuseum De Duinhuisjes, dan vragen wij om geheel vrijblijvend contact met ons op te nemen. U kunt vanzelfsprekend zelf aangeven welke werkzaamheden u wilt verrichten en hoeveel tijd u beschikbaar bent.

Wij zoeken mensen voor de volgende functies:
  • Gastvrouwen/-heren
  • Onderhoud aan gebouwen
  • Collectiebeheer
  • Historisch onderzoek
  • Levende geschiedenis
  • enz.
Momenteel zijn we specifiek op zoek naar een:
  • Gidsen (er is een cursus voorzien)
  • Medewerker Poppenkastgroep
Belangrijk: onze vereniging biedt goede ondersteuning, evt. een op de functie toegepaste cursus, gezellige mede-vrijwilligers én duizenden enthousiaste museumbezoekers.

Nieuwsgierig?
U kunt zich aanmelden bij de secretaris van de Historische Vereniging, deze informeert u graag over de mogelijkheden, u kunt hem bereiken via email: secretaris@hvwv.nl