De Historische Vereniging Westelijk Voorne is met haar Openluchtmuseum ‘De Duinhuisjes’ en de begraafplaats ‘Maria Rust’ jaarlijks goed voor iets meer dan 6 duizend bezoekers, 1000 leden, circa 140 vrijwilligers en een rijkdom van monumentaal erfgoed en ongerept natuurgroen in en langs de duinen van Rockanje en Oostvoorne. Met talrijke fiets- en wandelpaden in de omgeving is een bezoek aan ‘De Duinhuisjes’ gegarandeerd een succes.

De organisatie wil graag over sectoren heen samenwerkingsverbanden aangaan. Het atypische karakter van ‘De Duinhuisjes’ met een combinatie van monumentaal erfgoed, cultuur, natuur en toerisme maakt van deze organisatie een unieke partner voor samenwerkingen. De partners situeren zich binnen de sectoren toerisme, erfgoed, onderwijs, natuur,… . Samenwerken met ‘De Duinhuisjes’ kan vele vormen aannemen en heeft één doel voor ogen: elkaar versterken door de eigen knowhow en expertise in te brengen en te delen.

De Historische Vereniging Westelijk Voorne wil als een performante organisatie, gesteund door de leden van de Algemene Vergadering en het Bestuur, haar ambitieuze doelstellingen in de volgende jaren gestalte te geven, en dit op een inspirerende en duurzame manier.